Článek
Typ G90 se poprvé představil v roce 2017, ačkoliv Genesis oficiálně funguje teprve od 4. listopadu 2015. Značka, která právně stále patří pod mateřský koncern Hyundai, se zkrátka vyvíjí mílovými kroky. Nyní hodlá zbrusu nová verze vozu Genesis G90 celý svět utvrdit v tom, že jde o vlajkovou loď jihokorejského automobilového průmyslu.
Nový vůz je vlaštovkou nového designového jazyku zvaného Athletic Elegance. V duchu současných designových trendů přídi dominuje velká maska chladiče, na kterou po stranách navazují dvě štíhlé linky předních svítilen, které designéři opticky protáhli až za přední podběhy. Mřížka přední masky je potom kombinovaná – ve skutečnosti jsou tu hned dvě mřížky s diamantovým vzorem za sebou, což vytváří zajímavý prostorový efekt.
Design přední kapoty je značně zjednodušen, a designově tak odlehčuje celou příď. Při pohledu z boku zaujme dvojitá linka ukazatelů směru, která opticky navazuje na přední světla. Dalším poutavým prvkem jsou zapuštěné kliky dveří – v dnešní době nezbytnost v segmentu luxusních vozů – nebo nová 20palcová litá kola. Dveře pak mají tzv. „soft close“, tedy funkci automatického dovírání.
Zezadu bude hlavním poznávacím znakem Genesisu G90 grafika koncových světel, kde nově vidíme jednu hlavní LED linku LED, rozšiřující se směrem k bokům auta do hranatých brzdových světel, doplněnou o druhou, tenčí linii hned po ní. Obě tyto linie se táhnou po celé šíři zádě, což může zdánlivě připomínat záď Audi A7. G90 se tím tak překvapivě odlišuje od svých sourozenců G70 a G80, kteří mají vzadu dvě souměrné a kratší linky.
Interiér – Genesis G90 (současný modelový rok 2021)
Snad jedinou chybu Genesis udělal po stránce interiéru, a sice tu, že nám prozatím neukázal oficiální fotografie modernizované verze – v galerii si tak pro připomenutí můžeme prohlédnout alespoň interiér dosavadní verze. Počítejme však i nadále s komfortními prvky, jako je vyhřívaný volant, vyhřívaná a klimatizovaná sedadla, konektivita přes Apple CarPlay i Android Auto a další aplikace.
Genesis zároveň předpokládá, že velká část majitelů zejména z asijských trhů nebude svůj vůz řídit, ale bude na vše dohlížet zezadu, proto bude k dispozici verze s rozvorem prodlouženým o 190 mm, zvětšující prostor na zadních sedadlech.
Je evidentní, že Genesis věnoval vývoji a následné modernizaci typu G90 velké množství úsilí, a tak nešetří sebevědomím: „G90 redefinuje jízdní zážitek luxusního segmentu, a to unikátním způsobem, jak to umí jen automobilka Genesis,“ nechal se slyšet vrchní designér SangYup Lee. „G90 je jedinečným vyjádřením jazyka Athletic Elegance, který nabízí rovnováhu mezi dynamickým jízdním zážitkem a pohodlným cestováním na zadních sedadlech.“ Modernizovaná verze Genesis G90 by pak měla jít do prodeje v první polovině příštího roku.
Modely spadající pod značku Genesis se vyvíjejí v německém Rüsselsheimu, jihokorejském Namyangu a americkém Irvinu. Výroba potom probíhá v jihokorejském Ulsanu. Analytická společnost J. D. Power letos vyhlásila automobilku Genesis nejvlivnějším výrobcem automobilů na světě a zároveň nejinovativnější automobilkou v regionu Severní Ameriky.