Hlavní obsah

Futuristický Hyundai Ioniq 5 má po faceliftu. Dojede dál, nabíjí se rychleji a nabízí variantu pro sportovce

Foto: Hyundai

Futuristický elektromobil Ioniq 5 od jihokorejského Hyundie se dočkal modernizace, která přináší nejen kosmetické změny, ale hlavně větší trakční akumulátory a delší dojezdy. Navíc se vůz nově představuje ve sportovním úboru inspirovaném ostrým Ioniqem N.

Článek

Modernizovaný Hyundai Ioniq 5 oproti předchůdci zvenčí poznáte podle jiných nárazníků a kol, zatímco fanoušci zaregistrují ještě přepracovaná digitální zpětná zrcátka a zadní stěrač, který dosud chyběl. Nově přibyl také výbavový stupeň N Line inspirovaný ostrým Ioniqem N. Díky sportovně střižené karoserii doplněné 20palcovými litými koly nejde přehlédnout.

Foto: Hyundai

Varianta N Line našla inspiraci v ostrém Ioniqu 5 N.

S faceliftem se Ioniq 5 dočkal světlometů s Matrix LED technikou, upraveného volantu, nejnovější generace infosystému Hyundai, funkce odemykání vozu mobilem, podpory zahájení nabíjení na vybraných stojanech bez nutnosti přikládat čip/kartičku, vylepšení ovládání výhřevu sedadel i volantu nebo praktičtější bezdrátové nabíječky mobilů.

Foto: Hyundai

Uvnitř na vás čeká přepracovaný volant nebo vylepšený infosystém.

Kromě toho výrobce nabízí různé příplatkové balíčky. Pro základ jde o paket Range za 40 000 Kč přidávající tepelné čerpadlo a předehřev akumulátoru. Pro vyšší výbavy je poté připraven za stejné peníze technologický paket obsahující např. automaticky výklopné kliky dveří, dálkově ovládané parkování, 360stupňový kamerový systém, sledování slepého úhlu nebo provozu za vozidlem a další vychytávky. V příplatcích se pro některé výbavy objevují rovněž anatomická sedadla, kamerová zpětná zrcátka nebo panoramatické střešní okno.

Dojede dál

Velké změny se děly v rámci dojezdů. Základní trakční akumulátor posílil o využitelných 5 kWh na 63 kWh, čímž dojezd vzrost z 384 na až 440 km na jedno nabití dle WLTP. Výkon elektromotoru pohánějícího zadní kola zůstává stejných 170 koní, stejně tak točivý moment 350 Nm.

Foto: Hyundai

Díky větším trakčním akumulátorům vrostly dojezdy všech nabízených variant.

U modelů s prodlouženým dojezdem došlo k navýšení kapacity baterie z původních využitelných 77 kWh na 84 kWh. Zadokolka s nezměněným výkonem 229 koní (350 Nm) tak nově ujede až 570 km na jedno nabití, což je nárůst o 63 km.

Čtyřkolka o zachovaných 325 koních (605 Nm) se nově chlubí dojezdem až 546 km na 19palcových kolech. To znamená nárůst o 65 km z dosavadních 481 km.

Sportovně laděné provedení N Line dodávané výhradně s větším akumulátorem 84 kWh a na 20palcových discích nabídne dojezd 515 km v zadokolce a 495 km ve čtyřkolce.

Dalšího technického vylepšení se dočkalo také nabíjení. Maximální nabíjecí výkon tak poskočil z 239 kW na 260 kW, takže v ideálních podmínkách na patřičně výkonné stanici doplníte až 336 km dojezdu za pouhých 15 minut.

Základní cena modernizovaného Ioniqu 5 začíná na 1 119 990 Kč, zadokolka s větší baterkou startuje od 1 289 990 Kč a čtyřkolka s větší baterkou prodávaná ve vyšším výbavovém stupni stojí 1 529 990 Kč. Variantu N Line v zadokolce koupíte od 1 419 990 Kč, ve čtyřkolce od 1 519 990 Kč.

Podnikatelé mohou využít dotačního programu a výkupního bonusu, kdy auto nejlevněji pořídí od 654 538 Kč bez DPH (791 991 Kč s DPH).

Načítám