Článek
Od základu nově navržené MG3 přichází do Evropy jako prostorný moderní hatchback v segmentu malých vozů, kde v případě Česka kraluje populární Škoda Fabia. Model navržený studiem MG v Šanghaji se pyšní řadou stylistických prvků, jehož rysy jsme už mohli vidět například u elektromobilu MG4 nebo omlazeného SUV HS.
Mimo výrazných LED světel je k dispozici sedmero laků, a to bílý, modrý, červený, žlutý, černý, stříbrný a šedý. Vnější design pak lze celkově hodnotit jako moderní, ovšem ne expresivní, avantgardní nebo vybočující současné době. A to znamená, že tento hatchback má šanci uspět.
Interiér, v němž bezpečně poznáte komponenty používané v MG4, bude nabízen ve třech výbavových stupních, přičemž hlavními tahouny kabiny jsou dva LED displeje vpředu – tedy přístrojový štít a infosystém.
Výrobce nezapomněl ani na fyzická tlačítka pod obrazovkou, navigační systém, kompatibilitu Apple CarPlay / Android Auto nebo konektivitu s mobilní aplikací MG iSmart.
Mezi další prvky výbavy patří např. klima, audio, bluetooth, zadní parkovací senzory a parkovací kamera. Vyšší výbavy pak hostí čalounění z umělé kůže, bezklíčový přístup i start, výhřev sedadel i volantu či kamerový parkovací systém 360 stupňů.
Součástí jsou i asistenční systémy včetně adaptivního tempomatu, udržování v jízdních pruzích, varování před opuštěním jízdního pruhu, varování před čelní srážkou nebo třeba asistent pro jízdu v koloně.
Lepší než Toyota
O pohon předních kol se stará samonabíjecí hybridní ústrojí (HEV) kombinující benzinový čtyřválec 1,5 litru pracující v Atkinsonově cyklu (102 koní a sílu 128 Nm) a elektrický motor o výkonu 136 koní s točivým momentem 250 Nm (který sám dokáže auto pohánět až do rychlosti 80 km/h). MG3 tak pohání systémový výkon 194,4 koně, což je na takhle malé auto pořádná síla!
Akumulátor má navíc kapacitu 1,83 kWh a pracuje s napětím 350 voltů. O řazení se pak nestará hojně používaný variátor CVT, nýbrž netradičně třírychlostní automatická převodovka. A to je kombinace, na kterou nemá ani Toyota. Nevěříte?
Konkurenční Yaris Hybrid má totiž systémový výkon jen 116 koní a akumulátor s kapacitou pouze 0,763 kWh, což je o více než polovinu méně oproti MG3. Čínský hatchback tak nejen ujede dále na elektřinu, ale díky zrychlení z nuly na sto za 8 sekund je v této dynamické disciplíně rychlejší než Yaris, kterému to trvá 9,7 sekundy. Na druhou stranu Yaris je v maximálce o 5 km/h rychlejší, vytáhne to totiž až na 175 km/h. MG3 zase kontruje pružným zrychlením z 80 km/h na 120 km/h za svižných 5 sekund. Ale o rychlosti tahle auta nejsou…
Mnohem důležitější je spotřeba a MG3 předběžně slibuje tabulkových 4,4 litru na sto (finální číslo se dozvíme až po dokončení procesu homologace), zatímco Yaris se podle výbavy pohybuje v rozmezí 3,8–4,3 l / 100 km. Japonské know-how se tak nezapře, ale MG rozhodně moc nezaostává a v reálu by mělo být hodně úsporné.
MG3 také nabízí tři jízdní režimy, které ovlivní chování vozu. Tedy na Eco jezdí nejúsporněji, Standard je určený pro běžný provoz, zatímco Sport přijde vhod při dynamické jízdě.
Jelikož jde o moderní hybrid, můžete jej přepnout i na čistě elektrický režim, popřípadě využít i jiných režimů, kde je/není baterie nabíjena motorem. Mrkněte na techniku nazvanou Hybrid Plus podrobně:
Režim | Princip |
---|---|
EV (elektrický) | čistě elektrický pohon, dokud to stav nabití baterie umožňuje |
Series (sériový) | výkon spalovacího motoru se předává generátoru energie, který napájí elektromotor sloužící k pohonu vozidla |
Series and Charge (sériový s dobíjením) | sériový hybridní režim plus dobíjení baterie za nižšího zatížení |
Drive and Charge (jízda a dobíjení) | spalovací motor pohání kola vozu, ale současně dobíjí baterii prostřednictvím generátoru energie |
Parallel (Paralelní) | kola jsou poháněna spalovacím motorem i elektromotorem |
Podvozek modelu poté využívá tuhé komponenty podvozku, aby výrobce dosáhl rovnováhy mezi dynamikou a komfortem. Automobilka zapracovala i na snížení vibrací a odhlučnění, v čemž britsko-čínská auta značky MG oproti západním výrobcům v některých případech (MG4 například) o něco zaostávají.
Hybridní automobil půjde do prodeje v Česku na přelomu května a června 2024 s tovární zárukou 7 let nebo 150 000 km. Cena zatím nebyla zveřejněna, ovšem reálně předpokládáme, že bude startovat okolo 400 000 Kč. U Škodovky by tak měli zpozornět, protože mít takhle úsporný pohon s automatem za tyhle peníze, to je už hodně velké lákadlo!
Technické údaje | MG3 Hybrid Plus |
---|---|
Pohon | samonabíjecí hybrid (HEV) |
Motor | zážehový čtyřválec 1,5 l |
Max. výkon | 75 kW (101,9 k) |
Max. točivý moment motoru | 128 Nm |
Max. výkon elektromotoru | 100 (135,9 k) |
Max. točivý moment elektromotoru | 250 Nm |
Max. systémový výkon | 143 kW (194,4 k) |
Převodovka | třístupňová, automatická |
Kapacita baterie | 1,83 kWh (350 V) |
Poháněná kola | přední |
Nejvyšší rychlost | 170 km/h |
Zrychlení 0–100 km/h | 8,0 s |
Pružné zrychlení 80–120 km/h | 5,0 s |
Emise CO2 | 100 g/km |
Průměrná spotřeba | 4,4 l/100 km |
Výška | 1 502 mm |
Délka | 4 113 mm |
Šířka | 1 797 mm |
Rozvor | 2 570 mm |
Celková hmotnost | 1 285 kg |
Objem kufru | 293 l |
Počet míst | 5 |