Hlavní obsah

Alfa Romeo bojuje s italskou vládou. A prohrává. Musela proto přejmenovat klíčovou novinku a Milano nakonec nebude Milano

Foto: Alfa Romeo

Bizarní rozepře mezi italskou automobilkou Alfa Romeo vlastněnou Stellantisem a italskou vládou končí prohrou automobilky. Důvodem neshod je nový crossover jménem Milano, jejž chce Alfa nechat vyrábět kvůli ceně v Polsku, což se nelíbí vedení země, které se navíc oháním jedním zvláštním zákonem…

Článek

Už jenom samotná premiéra crossoveru Milano byla plná emocí, jelikož první dojem v mnohých lidech vyvolal pocit, že se koukají na krásný Renault! Přece jen designový jazyk Milana a současných renaultů si je v rámci přídě v některých dalších rysech hodně podobný.

Vlak jménem kontroverze ovšem pokračoval dále, jelikož Stellantis oznámil, že chce Milano vyrábět v Polsku, proti čemuž ale vystoupila italská vláda, která tvrdí, že nemůže. Odkazuje na zákon z roku 2003, že výrobky pojmenované a znějící typicky italsky musejí být vyráběny v Itálii, jinak jde o matení spotřebitele.

Foto: Alfa Romeo

Ta příď, jako by renaultům z oka vypadla…

Stellantis proti tomu tvrdí, že pokud se má Milano vyrábět v Itálii, vyšplhá se jeho základní prodejní cena na milion korun, zatímco Milano vyrobené v Polsku se má prodávat za cirka 750 tisíc korun.

Je tedy logické, že takhle skokové navýšení ceny by ohrozilo jeho konkurenceschopnost i s přihlédnutím k tomu, že základní provedení Milana stojící na vícepalivové platformě Stellantisu nenabídne kdovíjak oslnivé specifikace.

Čtvrtá největší automobilka světa ovšem italské vládě ustoupila, proto se loučíme s názvem Milano odkazujícím na začátky Alfy Romeo a vítáme Junior. Alfu Romeo Junior. Její název odkazuje na historicky úspěšný model GT 1300 Junior.

Foto: Alfa Romeo

Žádné Milano, ale Junior. Italská vláda si prosadila svou.

Není to ovšem poprvé, co se italská vláda do Stellantisu obula. Za předchozí ofenzivní akt proti Stellantisu lze považovat to, že vládnoucí Italové tohoto automobilového výrobce tlačili k větší utilizaci italských továren a navýšení počtu zaměstnanců ze 750 tisíc na milion, jinak by do země pustili Číňany s vlastní fabrikou.

Šaráda tak pokračuje a má první oběť jménem Milano, navíc máme pocit, že tím tenhle bizarní příběh rozhodně nekončí. Ale co si myslíte vy? Měla si Alfa Romeo udržet pojmenování Milano, nebo je Junior ta správná cesta?

Měla Alfa Romeo Milano zůstat Milanem, nebo je správné přejmenování na Junior?
Alfa se měla Milana držet za každou cenu.
55,5 %
Název Milano se mi líbí víc, ale přejmenování chápu.
38,3 %
Junior je vhodné jméno, líbí se mi.
6,2 %
Celkem hlasovalo 227 čtenářů.
Načítám