Článek
Za svůj život jsem viděl tisíce replik. Ošklivé bodykity supersportů na obyčejných autech, u kterých na první pohled nehrají proporce a mají odbyté interiéry. Šílené amatérské projekty, které někdo dělal nahrubo kladivem a jsou spíš k politování než vyloženě k pláči. A taky pár takových, u nichž musí člověk pozorovat zdánlivé detaily, aby rozeznal originál od kopie. Někdo považuje repliky za největší hřích, jiný za nutné zlo - např. u vozů AC Cobra se už tak nějak počítá, že se po silnici prohánějí jen mnohdy zdařilé repliky, protože originály jsou tak cenné, že by je nikdo soudný z garáže nevytahoval a neriskoval potenciální milionové škody.
Tenhle Fiat 500 s kukučem Porsche 911 ale patří do úplně jiné kategorie. Tenhle projekt určitě nikoho nechce přesvědčit o tom, že je Porsche - leda byste uvěřili, že se Porsche vydalo cestou Aston Martinu a začalo vyrábět městské mini á la Cygnet. Maličká replika se zhlédla v Porsche 911 Turbo generace 996 a karosářská práce nevypadá úplně fušérsky, protože panely lícují a to není s novými svítilnami zas taková sranda. Nicméně pod kapotou se zřejmě skrývá standarní fiatí motor, takže velký ohňostroj neočekávejte. Leda by to byl Abarth, pak už by se dalo mluvit o nějakém tom adrenalinu. Že to zní, jako bychom to auto chtěli kupovat. To zrovna ne, ale rozhodně nás zaujalo.