Hlavní obsah

Nová Jawa Forty Two míří do Česka. Limitované edice se doveze jen 210 kusů, cena zůstává

Foto: Jiří Kraft - Jawa Moto

Budou tomu čtyři roky, co indická Mahindra, potažmo její divize Classic Legends, představila nové motocykly pod značkou Jawa. Česká Jawa totiž Indům poskytla práva na vývoj výrobu a prodej v Indii a přilehlých trzích a sama potom motorky vyráběné Mahindrou importuje k nám. Právě nyní přijíždí další, v pořadí třetí indický model.

Článek

Když v listopadu 2018 Mahindra ukázala výsledky svojí práce, šlo o tři motorky. Jednak o klasickou „kývačku“, kterou jsme měli během loňského roku i na dlouhodobý test, jednak o Jawu Pérák, sportovněji laděnou jednomístnou variantu s větším motorem, a do třetice o model Forty Two, což je vzhledově „odlehčená“ a jaksi mladistvější verze, která tolik nesází na retro design.

Mimochodem aby toho nebylo málo, představila Mahindra s odstupem i Jawu 42 (neplést s Forty Two), která má sice stejnou techniku, ale ještě modernější design.

Česká Jawa k nám z Indie postupně dovezla populární kývačku (prodávanou pod označením 300 CL), rok na to i Pérák a nyní, rok po Pérákovi, se vytvořil prostor i na třetí motorku, tedy model Forty Two. Ten je už v Česku, postupně se pracuje na jeho doručení k dealerům, a co je důležité, v současné chvíli je motorek omezené množství – Forty Two chce totiž tuzemská Jawa prodávat jen jako limitovanou edici.

Foto: Jiří Kraft - Jawa Moto

Součástí každé motorky je štítek s číslem v rámci edice

Na výběr jsou dvě barevná provedení – matná zelená a modrá metalíza, přičemž od každé bude k dispozici 105 kusů, dohromady tedy 210 motorek.

A jaká jsou vlastně specifika Forty Two oproti zbytku indické modelové řady? Specifikace motoru je stejná jako u základní Kývačky 300 CL. Kapalinou chlazený jednoválec má 295 kubických centimetrů a 23 koní. Jedinou mechanickou změnou oproti kývačce je zadní brzda, která je namísto bubnové kotoučová jako u silnějšího Péráku.

Foto: Jiří Kraft - Jawa Moto

Nejde ani tak o brzdný účinek, jako o cit v zadní brzdě. Kotouč tady má oproti mechanickému bubnu jednoznačně navrch

Dále už se motorka liší pouze v detailech. Přední světlo není v klasické jawácké kapličce, ale je umístěno samostatně v držácích. Jednoduchý budík rychloměru se tím pádem musel přestěhovat a je vyosen vedle světla. Jiný je taky přední blatník, který není tak hluboký a širší jsou řídítka. Celkově se Jawa Forty Two zavděčí hlavně těm, na které je Kývačka až příliš staromódní.

Každá Forty Two dodaná na český trh dostane na štítek pod přední světlo číslo v rámci edice, aby bylo patrné, že se jedná o jeden ze 105 kusů daného barevného provedení. Příjemným zjištěním je cena, kterou Jawa udržela stejnou jako u 300 CL, tedy 149 900 Kč. Za kotoučovou zadní brzdu a za fakt, že jde o očíslovanou limitovanou edici, si tedy nijak nepřiplatíme.

Související témata:
Načítám