Článek
V automobilovém světě podobný systém už dávno známe – systémem nouzového volání v případě nehody totiž musí být vybavena všechna nová auta prodávaná v EU. Tento systém v případě nehody (obecně při aktivaci airbagů) automaticky naváže telefonické spojení s operátorem tísňové linky a zároveň odešle informace o nehodě, počtu pasažérů a GPS pozici. To umožní jednotkám IZS dorazit na místo nehody co nejdříve, což může být pro přežití posádky rozhodující.
Podobný systém však ve světě motocyklů dosud neexistoval (zatím se sotva začíná používat airbag). Nyní s ním však přichází firma Bosch – pojmenovali ho Help Connect a při jeho vývoji spolupracovali konstruktéři s týmem vyšetřujícím reálné nehody. Zcela klíčový pro tento systém je algoritmus rozpoznávání nehody, který vyhodnocuje data z mnoha senzorů umístěných na motocyklu (různé akcelerometry, senzory náklonu i data ze systémů kontroly stability). Díky této technologii se tak například neodvysílá falešné varování, když motorka třeba jen při parkování spadne ze stojanu. Jeho funkčnost byla ověřena reálnými crash testy s mnoha různými scénáři, takže by na něj měl být spoleh.
Pokud tedy dojde k nehodě, systém automaticky naváže telefonické spojení s tísňovou linkou a zároveň přes mobilní aplikaci odešle data o nehodě (přes servisní centrum firmy Bosch) k jednotkám IZS (případně i dalším adresátům dle potřeby). To by podle firmy Bosch mělo zkrátit čas příjezdu zásahových jednotek k nehodě až o polovinu.
Tato služba bude uvedena nejprve na německém trhu, následně se rozšíří i do dalších zemí západní Evropy. V budoucnu by snad mohlo dojít i na Česko, žádné konkrétní datum však v tuto chvíli nemáme potvrzené. Pokud tento systém ale skutečně zvýší bezpečnost motorkářů, tak rozhodně není proč váhat.