Článek
Tak nejdřív ta dobrá zpráva – tohle je Nissan GT-R dotažený k dokonalosti. Zadání pro Italdesign bylo „hlavně se nenechte ničím omezovat“ a designéři ho do puntíku splnili. Základ je povědomý, ale detaily jsou naprosto strhující, vše je doplněno karbonovými prvky a kontrastním bronzovým lakem a celý ten div stojí na 21palcových karbonových kolech. Tohle je prostě umělecké dílo.
Ale neslouží jen k vystavování a statickému obdivování. GT-R50 pohání twin-turbo 3,8 V6 z verze Nismo doplněný turbodmychadly, mezichladiči a dalšími díly ze závodní specifikace motoru pro vozy GT3. Výsledkem je 710 koní a 780 Nm, které rozhýbou GT-R50 tak rychle, že si jeho detaily ani nestihnete pořádně prostudovat. Vlastně z celého auta nejspíš udělají jednu rozmazanou čmouhu. Dvouspojková převodovka byla posílená, aby si s tou porcí výkonu vůbec poradila, nastavitelný podvozek Bilstein a silnější brzdy od Bremba zajistí, aby GT-R50 mohl jezdit rychle i v zatáčkách. Tohle je opravdový řidičský nástroj, kterému bude radost dávat za uši! Tedy pokud na to majitelé budou mít odvahu…
Teď je totiž čas na ty špatné zprávy – exkluzivního Nissanu GT-R50 vznikne v omezené sérii pouhých 50 kusů (jeden za každý rok značky GT-R) a každý bude stát přes milion dolarů (v přepočtu 23 milionů korun). Au! Nissan nic nepotvrdil, ale tak nějak tušíme, že jsou všechny už stejně dávno rozebrané, pokud vás to uklidní. Nezbývá, než jen zpovzdálí obdivovat. Tedy pokud budeme mít vůbec příležitost tohohle jednorožce uvidět naživo…