Článek
Současná, v pořadí již čtvrtá generace modelu Suzuki Vitara se představila v roce 2015. Nyní přichází s omlazením, které přináší nový vzhled, úspornější motory, vylepšené asistenční systémy a rozšíření standardní výbavy.
Přední části modernizovaného modelu Suzuki Vitara dominuje nová pětidílná chromovaná maska. Chromované prvky nechybí ani ve spodní části nárazníku a vůbec celá příď vozu působí na pohled nižší, než ve skutečnosti je, což dodává autu na dynamičnosti. Radarový senzor se přemístil zpoza loga Suzuki pod registrační značku, nad ním přibyla chromovaná příčná lišta.
Novinkou jsou zadní světla s LED technologií, u kterých jsou diody soustředěny do tří horizontálních linií. Faceliftovaná Vitara dostala také v rámci výbavy Elegance panoramatické střešní okno, které bylo dosud k dispozici pouze u modelu Vitara S. Nová jsou i sedmnáctipalcová litá kola nebo některé barevné odstíny karoserie.
Změny proběhly i uvnitř vozu. Přístrojový štít má výraznější vzhled kruhových ukazatelů, mezi nimiž se nově objevuje barevný 4,2palcový LCD informační displej. Vedle údajů z palubního počítače zobrazuje informace o zvoleném jízdním režimu a o aktuálním rychlostním limitu, který poskytuje nově nabízený systém rozpoznání dopravních značek. Výrobce slibuje v interiéru také kvalitnější a elegantnější materiály.
Pod kapotou nové Vitary najdeme výhradně přeplňované zážehové motory s přímým vstřikováním. Novinkou je motor 1.0 BoosterJet, který je dle slov výrobce navržen tak, aby v sobě spojoval výkon a nízkou spotřebu paliva: „Kombinace turbodmychadla, přímého vstřikování a konfigurace se třemi válci přináší výrazně více točivého momentu v nízkých otáčkách, nižší spotřebu paliva a nízkou úroveň emisí. Nová pohonná jednotka je nejdynamičtějším základním motorem v celé třicetileté historii modelu Vitara,” tvrdí zástupci japonské automobilky.
Vitara nově nabídne i motor 1,4 BoosterJet, který byl dosud vyhrazený pouze modelu Vitara S. „Z tohoto důvodu již nebude Vitara S dále v nabídce, zatímco motor 1,4 BoosterJet bude v modelu Vitara dostupný v libovolné kombinaci šestistupňové automatické i manuální převodovky s pohonem AllGrip nebo pohonem předních kol,” vysvětlují zástupci automobilky.
Pokroku doznaly i asistenční systémy. Vitara nyní nabízí nový systém Dual Sensor Brake Support, který nahrazuje dosud nabízený systém nouzového brzdění Radar Brake Support, dále nechybí ani adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, sledování mrtvého úhlu, asistent vyjíždění z řady stojících aut nebo systém rozpoznání dopravního značení. To vše Suzuki nově nabízí ve výbavě Elegance v základu bez příplatku.
Suzuki Vitara si za svou třicetiletou historii vydobyla silnou pozici na poli terénních vozů. Na českém trhu se jedná o nejprodávanější model značky a zdá se, že zájem o ni nepolevuje. Od uvedení současné generace bylo do července 2018 u nás registrováno již 5 885 kusů, z toho 1 404 jen v průběhu letošního roku. Dvě třetiny z celkového počtu přitom představují verze s pohonem všech kol.