Článek
V dnešní době už je běžnou záležitostí mít v autě minimálně sedm airbagů. Kdysi dávno jsme se divili, když Kia a Toyota přišli s koleními airbagy pro řidiče i spolujezdce. Doba se však posouvá stále dál a dnešní auta už vypadají, jako když jsou naplněny jednou obří peřinou, která se při nehodě nafoukne. Zatím však nikdo neřešil ochranu při převrácení a eventuálním rozbití velkého panoramatického okna.
Často se v redakci baví o tom, kolik takové okno může vydržet. Třeba když se vůz převrátí a ujede několik set metrů po střeše po asfaltu. Výrobci tvrdí, že s odolností není problém, že je dokonce okno tvrdší než samotná plechová střecha. Jenže teď přišel Hyundai, respektive jeho sesterská firma Hyundai Mobis s novým inovativním airbagem, který je vyroben speciálně pro panoramatická okna.
Neslouží pouze při jeho rozbití, ale je uzpůsoben také pro případ nehody a převrácení s otevřenou částí panoramatického okna. Video ukazuje, že tento airbag se nafoutkne po celé jeho délce, když se začne vůz obracet na bok. Bere si informace od čidel pro převrácení vozu, jehož signály upozorní počítač a ten airbag vystřelí. Následně ten by měl zabránit vypadnutí cestujících z otevřeného okna.