Článek
Vlastně ho nenajdete v žádném oficiálním ceníku. Nizozemská společnost Classic Youngtimers, která si nechala mimo jiné postavit i terénní Bentley Continental GT, Lamborghini Gallardo a Nissan GT-R, si objednala Mercedes X 6x6, který je inspirován starším a snad ještě brutálnějším Mercedesem G63 AMG 6x6. Ten spatřil světlo světa v roce 2013 a sklidil obrovský úspěch, s trochu štěstí ho potkáte i na silnicích v Česku.
O Mercedesu X už jste mohli přečíst v našem redakčním testu a sklidil pochvalu za to, jak působí majestátně a přitom nenuceně, za sebejistý a pohodlný podvozek, ale taky za to, že je z něj pořád cítit i ta správnou tuhost, kterou se vyznačují všichni off-roadoví dobrodruzi. A Mercedes X 6x6 má téměř ve všem našlápnuto k tomu, aby byl ještě působivějším autem.
Je to opravdové monstrum. Minimálně vzhledově. A jeho výroba přitom nemusí být tak složitá, jak by se mohlo na první pohled zdát. Standardní X má totiž žebřinový rám, ke kterému byl připojen pomocný rám, který slouží jako kotvení pro třetí nápravu. Sada nových pružina tlumičů zvedla světlou výšku o deset centimetrů, takže auto může jezdit na zakázkových kolech a obřích terénních pneumatikách. A pozor, není to jen póza!
Classic Youngtimers totiž ujišťuje, že nový majitel (ano, vůz je již prodán, omlouváme se) skutečně hodlá používat svou novou hračku při projížďkách v terénu. „Chce opravdu řídit tento špičkový terénní vůz Mercedes, místo toho, aby se na něj jen díval…“ píše se snad až poněkud netaktně v tiskové zprávě.
To je asi i důvod, proč pod kapotou zůstal úplně standardní třílitrový přeplňovaný vznětový motor V6 o výkonu 254 koní z modelu X350d. I interiér je úplně obyčejný, jaký znáte z ostatních modelů X.
Pokud se vám auto líbí, je dost možné, že by ho Mercedes vyrobil i pro vás, těžko ale říct, za jakou cenu. Nebo vás napadá jiný off-road, který byste chtěli mít v šestikolovém provedení?