Článek
Na naprosté většině vzhledu Conceptu 4 není co vytknout. Boční silueta s plynule padající zádí je zakončena decentním „lipem“ víka zavazadelníku a vypadá naprosto skvěle. Obdobně skvěle vypadají i velké průduchy v předním nárazníku nebo úzká zamračená laserová světla s trojrozměrným designem. Jenže právě mezi nimi je ten designový rozpor – ledviny.
Gigantické ledvinky se objevily třeba na nové limuzíně řady 7, kde ovšem byly z pragmatického důvodu – bylo skrz ně potřeba uchladit ohromný dvanáctiválec, za jehož zachování BMW bojovalo s emisní byrokracií. Potom je tu třeba pořízek X7, nedávno uvedený na trh. I ten má obrovské ledviny, žádný dvanáctiválec nemá, ale do celkového monstrózního designu největšího SUV z Mnichova to prostě docela sedí. Ledviny na Conceptu 4 ovšem vypadají, jako kdyby je někdo zvětšil na poslední chvíli. Spojené, na výšku orientované a orámované silným stříbrným rámem absolutně nesedí do nizounké aerodynamické přídě jinak elegantního kupé, což je velká škoda. S menšími ledvinkami by Concept 4 vypadal božsky.
Teď tedy nezbývá než počkat, jak bude vypadat výsledné produkční kupé řady 4. Soudě dle prvotních reakcí řada lidí pevně doufá, že se ledvinky na přídi kupé uskromní.
Co se týče dalších informací, BMW je okolo Concept 4 poněkud opatrné. Nebyl odhalen žádný interiér a dokonce ani o pohonném ústrojí nepadlo jediné slovo. Ale to vlastně nevadí – pod tou dlouhou rudou kapotou si můžete představit, co chcete. Možná by se tam vešel i zmiňovaný dvanáctiválec.