Článek
Plány Volkswagenu nejsou skromné, ale rozhodně jsou reálné. V roce 2025 chce mít koncern na silnicích milion elektrifikovaných vozů. To nám připadá jako dosažitelná meta, na rozdíl od Jaguar Land Rover, kteří se kasají, že už za čtyři roky bude půlka jejich portfolia elektrifikovaná. Inu, uvidíme. U Volkswagenu ovšem bude mít elektrifikace dalekosáhlejší důsledky, protože jde o jednu z největších automobilek na světě. A nezahálí ani další velikán, Toyota před pár týdny oznámila plány na spuštění masové výroby elektromobilů. To znamená, že se to s těmi auty na baterky už opravdu začíná myslet vážně. Volkswagen má samozřejmě tu "výhodu", že má přímo soudně nařízeno, aby peníze na vývoj elektromobilů utrácel. Ve skutečnosti ho však elektrifikace určitě bude stát víc než pár miliard nařízených v rámci Dieselgate.
Momentální časový plán je jednoduchý. Do roku 2020 by se měly všechny automobilky v rámci koncernu restrukturalizovat. To znamená, že koncem tohoto období uvidíme nejen první elektrické vlaštovky, ale i nově rozdané role jednotlivých značek. Kromě tlaku na elektromobily můžeme také očekávat rapidně vzrůstající počet SUV, na kterých lze nové technologie aplikovat nejjednodušeji a nejlevněji (protože jde o dražší auta, takže se v nich snáze rozpouštějí náklady na vývoj). Tyto dva směry jsou nyní v koncernu absolutní prioritou a veškeré ušetřené peníze, ať už z neúčasti v motorsportu nebo z desítek tisíc zrušených pracovních míst, budou investovány tímto směrem. Pokud tedy sníte o naftovém lidovém voze, nebo třeba i naftové škodovce, měli byste si začít pomalu vybírat. Dokud je z čeho.