Hlavní obsah

Na Ringu padl další rekord. Tentokrát elektrický!

Nejnáročnější trať světa, německý Nürburgring, se stala ideálním místem pro prezentaci schopností sportovních vozů. Jednotlivé automobilky se tam se svými modely předhánějí v zajíždění rekordů. Teď padl další, elektrický!

Článek

Zatím bylo tradicí, že se o rekordy snažily automobilky se sportovními modely s běžným spalovacím motorem. Z alternativních pohonů se tady blýsklo Porsche se svým hybridním hypersportem, které zajelo historicky třetí nejrychlejší čas 6:57. Konkurenti od McLarenu a Ferrari ho zatím nepřekonali, byť McLaren tu čas zajel, ale žádný neoznámil.

Foto: Archiv Garáž.cz

Z pohledu elektrických aut se jich zatím moc nepředvedlo. Rekord držel Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive, který zajel jedno kolo s délkou 20,8 km za 7:56.234. O zajetí rychlého času na kolo se pokoušela také automobilka Tesla, ale její stroj se v průběhu rychlého kola přepnul do nouzového režimu a z úspěchu nebylo nic. Teď se však na scéně objevil čínský hypersport s neskutečně futuristickým designem a výkonem 1 MW, což je v přepočtu stejný výkon, kterým disponuje Koenigsegg ONE:1, tedy 1 341 koní. 

Foto: Archiv Garáž.cz

A je to opravdu stroj z budoucnosti. Neskutečná placka dramatických tvarů, s karbonovým šasi vážícím pouze 165 kg a interiérem, kde se digitálními displeji rozhodně nešetřilo. Poháněn je čtveřicí elektromotorů s celkovým točivým momentem 6 334 N.m. Na stovku se tohle auto dostane za 2,7 s, na dvě stě potřebuje jen 7,1 s a maximálně je schopné vyvinout rychlost až 315 km/h. A od věci není ani fakt, že při rychlosti 240 km/h generuje přítlak o hodnotě 24 000 N.m, což je dvakrát více, než monopost Formule 1. Nio EP9, jak se tento elektrický hypersport jmenuje, zajel čas 7:05,12 a tím stanovil nový rekord elektrických vozů na Nürburgringu. Byl to lepší čas, než tady zajel Nissan GT-R Nismo nebo Lexus LFA. Elektrika opravdu kráčí vpřed mílovými kroky. Je asi jen otázka času, než nějaká podobná "tramvaj" překoná rekord absolutní.

Načítám