Hlavní obsah

Sedm míst do půl milionu? Horká novinka Citroënu míří do Česka, nabídne i normální benziňák

Foto: Citroën

Na jaře letošního roku představil Citroën novou generaci crossoveru C3 Aircross. Výrazně povyrostl, přesto nebývá zvykem, aby vůz s délkou do 4,4 metru nabízel i sedm míst k sezení. Navíc za prima cenu.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Teď konečně Francouzi prozrazují ke své novince veškeré podrobnosti. Druhý Citroën C3 Aircross přijíždí ve svěžím kabátku, jehož vybrané designové inovace jsou inspirovány nedávnými koncepty a studiemi. Potvrzeno bylo sedm míst, různé typy motorů a příznivá cenovka. Nyní je automobilka konkrétnější.

Standardem zůstane pětimístné provedení, které slibuje nejlepší vnitřní prostor v daném segmentu. Zadní lavice je rozdělena v poměru 60 : 40 (bohužel pouze sklopná, nikoliv posuvná) a za ní najdeme 460litrový zavazadlový prostor, který lze sklopením sedaček navýšit na rovných 1 600 litrů.

V sedmimístném uspořádání je prostřední lavice posunuta o 65 mm směrem vpřed, aby byl i prostor pro posádku ve třetí řadě dostačující. Citroën mimo jiné uvádí, že 93 % evropských majitelů aut této kategorie ujede denně méně než 80 kilometrů. Je tedy jasné, že zadní lavice pro dva dospělé by cestou k moři byla spíš utrpením, na všední courání je však dostačující. Jen škoda, že dvojice zadních sedadel není vyjímatelná, má pouze sklopná opěradla.

Foto: Citroën

Zjednodušený a útulný interiér, armáda bezpečnostních a asistenčních systémů, propojení vozu s chytrým telefonem. To mají být hlavní uživatelské taháky nového C3 Aircross.

Motorová paleta bohužel nenabídne diesel, na výběr však pořád zůstávají tři varianty: základem je ryze benzinový 1,2litrový tříválec s výkonem 100 koní spojený se šestistupňovou manuální převodovkou, u kterého Citroën logicky avizuje i nejpříznivější cenovku. Mělo by ostatně jít o jeden z cenově nejkonkurenceschopnějších vozů v daném segmentu.

Nový Citroën C3 Aircross.Video: Citroën

Alternativu představuje rovněž tříválcová dvanáctistovka, ale s 48V mild-hybridní výpomocí, která se kombinuje s dvouspojkovou automatickou převodovkou (v níž je zabudován 28koňový elektromotor) a dodává 136 koňských sil. Nejde jen o to, že by se elektrifikoval standardní benziňák, toto provedení bylo vyvinuto speciálně pro mild-hybridní variantu a skoro polovina komponent je zbrusu nová.

Foto: Citroën

Novinka se také chlubí odpružením s patentovaným systémem progresivních hydraulických dorazů. Komfort mají dále povýšit sedačky Advanced Comfort se zesílenou pěnou.

A chybět pochopitelně nesmí ani verze čistě elektrická. Ta aktuální má jeden elektromotor o výkonu 113 koní a LFP baterii s kapacitou 44 kWh, která avizuje dojezd přes 300 kilometrů (na finální homologaci se ještě čeká). Baterku lze nabíjet výkonem až 100 kW a za ideálních podmínek to z 20 na 80 % zabere 26 minut. Pro příští rok však Citroën avizuje schopnější verzi elektromobilu s dojezdem přes 400 km.

Nový C3 Aircross se bude doma ve Francii prodávat za v přepočtu 480 tisíc se spalovacím motorem a za 630 000 Kč coby mild-hybrid. Elektrická varianta má být dražší o dalších padesát tisíc, což by z novinky dělalo jeden z nejdostupnějších elektromobilů na trhu. Na české ceny si ale musíme ještě nějaký čas počkat, u nás se vůz vyráběný v Trnavě začne prodávat až závěrem letošního roku.

Načítám